Allegro odwiedzają miliony Polaków, nic więc dziwnego w tym, że tak wielu sprzedawców decyduje się wystawiać na tym portalu swoje towary. Można tam zakupić produkty z niemal każdej możliwej kategorii, a także nieruchomości, pojazdy i nie tylko. Problem jednak w tym, że im więcej sprzedawców i aukcji, tym trudniej „wybić się” ze swoim produktem i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Nie oznacza to jednak, że powinniśmy się poddawać, ponieważ Allegro wciąż ma ogromny potencjał sprzedażowy, w tym również dla osób początkujących. Tylko co zrobić, żeby przyciągnąć więcej osób do swojego sklepu? Sprawdź nasze porady!
Dbaj o wysoką jakość obsługi klienta
Wysoka jakość obsługi klienta w sklepie internetowym, czy to na Allegro, czy we własnym portalu, to między innymi udzielanie szybkich i treściwych odpowiedzi na wszelkie pytania klienta. Składa się na nią także szybkie wysyłanie przesyłek i odpowiednie ich zabezpieczanie, a także podanie wszystkich kluczowych informacji dotyczących produktu (w szczególności jego specyfikacji i defektów, jeśli jakieś powstały) w opisie aukcji.
Wszystkie te działania na dłuższą metę procentują. Przede wszystkim wiążą się one z pozytywnymi opiniami pozostawianymi przez kupujących, co z kolei zachęca kolejne osoby do zakupu. Mało kto odważy się złożyć zamówienie w sklepie nie posiadającym komentarzy lub mającym głównie komentarze negatywne, zwłaszcza, jeśli chodzi o droższe przedmioty. Jest to więc coś, na co należy zwracać bardzo dużą uwagę.
Więcej wskazówek odnośnie wszelkich kwestii związanych z prowadzeniem sklepu na Allegro można znaleźć tutaj: sprzedaznaallegro.pl. Przydadzą się one zarówno osobom całkowicie początkującym, jak i takim, które mają już pewne doświadczenie w sprzedaży na tym portalu.
Dopracuj aukcje – wizualnie i pod względem słów kluczowych
Skoro mowa o opisie aukcji, warto przypomnieć, że to często on (a także zdjęcia dołączone do ogłoszenia) zaważy na tym, czy ktoś kupi od nas, czy od konkurencji. Powinien więc być rozbudowany i atrakcyjny wizualnie, a przy tym zrozumiały. Warto przygotować jeden spójny szablon dla wszystkich aukcji i jedynie edytować go, aby dostosować informacje o produkcie do danej aukcji. Dzięki temu przekaz sklepu będzie bardziej spójny, a osoba przygotowująca aukcje będzie musiała poświęcić mniej czasu na ich dodawanie.
Pisząc opis produktu, a także ustalając nazwę ogłoszenia, trzeba pamiętać o zawarciu w tych elementach odpowiednich słów kluczowych, czyli takich, jakie mogą wpisywać w wyszukiwarkę potencjalni klienci. W przeciwnym razie aukcja może nie zostać wyświetlona naszej grupie docelowej. Warto też poświęcić chwilę na dobór kategorii, tak, aby na pewno idealnie pasowała do produktu.