Każdy projektant mody marzy, aby zyskać sławę i uznanie. Najważniejszym krokiem ku temu jest oczywiście stworzenie dobrej kolekcji, która będzie miała powodzenie u potencjalnych klientów. Jednak nawet najlepiej zaprojektowane ubrania nie zrobią furory, jeżeli nie będą one właściwie zareklamowane. Sposobem na odpowiednią reklamę może być fotografia mody. Dzięki niej możliwe będzie zamieszczenie zdjęcia modelki (bądź modela) noszącej zaprojektowany ubiór, w jakimś czasopiśmie o modzie, skąd czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o nowej kolekcji. To z kolei będzie powodować rozszerzanie się wiedzy o niej wśród klientów. Aby jednak to przedsięwzięcie odniosło sukces, zdjęcie musi być odpowiednio wykonane.
Dlatego też fotografia mody musi być wykonywana przez profesjonalistów posiadających wysokiej klasy aparaty fotograficzne, umożliwiające wykonywanie zdjęć o odpowiednich parametrach, takich jak rozdzielczość, zoom czy ostrość. Doświadczeni specjaliści w tej dziedzinie będą potrafili we właściwy sposób dobrać scenerię, czy to w jakimś wnętrzu czy też krajobrazie, a także odpowiednio ustawić modelkę do zdjęcia. Dzięki temu fotografia wypadnie jak najlepiej, a tym samym dobrze zaprezentuje się reklamowana kolekcja. Dlatego też najlepiej do tego celu zaangażować fotografa, który specjalizuje się w tej dziedzinie i jest bardzo dobry w tym co robi.
Z drugiej strony wykonywanie takiej fotografii może być ważne dla fotografa i modelki, gdyż sukces kolekcji może zagwarantować stałą współpracę ze znanym projektantem mody. Aby fotografia mody przyniosła zamierzony cel musi do niej pozować modelka o odpowiedniej aparycji i sylwetce, czyli taka, na której ubiór z danej kolekcji będzie się najlepiej prezentował i która będzie w staniej jak najlepiej go przedstawić w dobrym świetle. Ponadto ważne jest, żeby prezentować fotografie w odpowiednim miejscu.
Najlepiej jest, kiedy fotografia mody zamieszczona jest w jakimś czasopiśmie, które jest czytane przez wiele osób. Gdyż w ten sposób informacja o nowej kolekcji ma największe szanse na dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.