Jak zadbać o swoją sylwetkę?

Jak zadbać o swoją sylwetkę?

Każda przedstawicielka płci pięknej marzy o zgrabnej i szczupłej sylwetce. Niemniej jednak, aby zachować atrakcyjny wygląd fizyczny, musimy podjąć pewne działania. Najistotniejsza jest rzecz jasna odpowiednia dieta. Należy unikać zarówno nadwagi, jak i niedowagi. Ponadto, warto byłoby zwrócić uwagę na odpowiednie nawodnienie swojego organizmu. Jeżeli chcemy przyśpieszyć metabolizm, pomocne może okazać się również regularne popijanie pewnych naparów ziołowych. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na zieloną herbatę czy pokrzywę zwyczajną. Niesamowicie wskazana jest także regularna aktywność fizyczna. Dzięki niej będzie można nie tylko szybciej spalić zbędne kalorie, ale również ujędrnić swoją sylwetkę. Ponadto, sport pomaga walczyć z uciążliwą pomarańczową skórką.

Poznaj swoje cele

Wszystkie kobiety, którym zależy na posiadaniu atrakcyjnej sylwetki, powinny uświadomić sobie swoje własne cele. Jest to niezmiernie ważne, bo bez tego niemożliwa będzie radość z ciała, jakie naprawdę chcemy posiadać. Wbrew pozorom, nie każdemu zależy na schudnięciu. Niektóre panie cierpią z powodu niedowagi, dlatego niezmiernie istotne jest przyjrzenie się swojemu ciału oraz obliczenie BMI. Powinnyśmy starać się utrzymywać je na prawidłowym poziomie. Jeżeli określimy, czy chcemy schudnąć, czy przytyć, będziemy wiedzieć, w jaki sposób postępować. Niemniej jednak, zarówno w przypadku nadwagi, jak i niedowagi, podobne rzeczy odgrywają znaczenie. Mowa tu przede wszystkim o odpowiednio zbilansowanej diecie, jak również o aktywności fizycznej. Ponadto, warto mieć świadomość tego, że cele mogą ewoluować. Jeśli ulegają przemianom, należy zastanowić się nad tym, dlaczego tak właściwie jest. W zmienności celów co do zasady nie ma jednak nic złego, więc nie mamy się czego obawiać. Nie należy jednak zapominać o tym, że realizacja celów jest czasochłonna. Nie przytyjemy ani nie schudniemy w kilka dni, a jeśli już to nieznacznie. Wskazana jest zatem cierpliwość, bez względu na to, jaki jest nasz cel bądź nasze cele.

Odpowiednia dieta to podstawa

Aby móc cieszyć się atrakcyjnym wyglądem naszej sylwetki, musimy w pierwszej kolejności przyjrzeć się jakości oraz rzecz jasna ilości tego co spożywamy. Przede wszystkim, należy wyeliminować ze swojego jadłospisu przetworzoną żywność. Mowa tu przede wszystkim o daniach typu fast food. Pizza, hot-dogi, jak również hamburgery nie będą w naszej diecie mile widziane na co dzień. Należy także ograniczyć wyroby z białej mąki pszennej, jak również produkty bogate w rafinowany cukier oraz rzecz jasna w sól. Zastąpić należy je zdrową żywnością, która powinna stanowić podstawę naszej diety. Przede wszystkim, pomocne będzie spożywanie dużej ilości owoców oraz rzecz jasna warzyw. Warzyw powinno być jednak zdecydowanie więcej w naszym jadłospisie. Swoją uwagą warto obdarzyć także produkty pełnoziarniste. Zwracajmy uwagę na pieczywo z mąki z pełnego przemiału. Płatki owsiane, jaglane oraz gryczane także mogą być godne naszej uwagi. Wskazane będzie również przyglądanie się zdrowym słodkościom. Cukier nie jest dobrym wyborem, ale ksylitol oraz erytrytol już jak najbardziej. Warto więc sięgać po produkty, które są w niego bogate. Istotne jest nie tylko to co spożywamy, ale również i to, w jakich ilościach. Wskazane będzie więc dostosowanie kaloryczności potraw do celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli chcemy przytyć, trzeba będzie zwiększyć kaloryczność swoich potraw. Jeśli jednak zależy nam na zgubieniu nadprogramowych kilogramów, najlepszym ze wszystkich rozwiązań będzie rzecz jasna zmniejszenie kaloryczności potraw. Nie należy się jednak głodzić. Głodówki są absolutnym błędem i narażają nas na utratę zdrowia. Ponadto, wiążą się one z szybkim wystąpieniem efektu jo-jo. Tego zaś, żadna odchudzająca się przedstawicielka płci pięknej by nie chciała.

Nawodnienie organizmu jest ważne

Jeżeli zależy nam na atrakcyjnym wyglądzie sylwetki, powinnyśmy również zwrócić uwagę na właściwe nawodnienie swojego organizmu. Bez tego, nasz metabolizm nie będzie działał tak, jakbyśmy tego pragnęły. Wskazane będzie więc wypijanie przynajmniej półtora litra płynów dziennie. Najlepiej zdecydować się na wodę mineralną niegazowaną. Gazowana woda mineralna może bowiem spowodować wzdęcia, co może zaszkodzić naszej sylwetce oraz komfortowi. Możemy oczywiście sięgać także po soki i herbaty. Jeśli chodzi o soki, najlepszym rozwiązaniem mogą okazać się te świeżo wyciskane. Świeżo wyciskane soki cechuje wysoka zawartość witamin oraz rzecz jasna minerałów. Doskonałym pomysłem może okazać się także popijanie szejków. Szejki owocowo-warzywne dostarczają nam nie tylko cennych witamin, ale również nawadniają nas. Jeżeli zapomnimy o odpowiednim nawodnieniu swojego organizmu, najprawdopodobniej nie uda nam się zrzucić nadprogramowych kilogramów. Będziemy również zdecydowanie słabsze.

Aktywność fizyczna jest istotna

Nie da się zaprzeczyć temu, że jeśli chcemy schudnąć lub ujędrnić swoją sylwetkę, musimy zacząć regularnie uprawiać aktywność fizyczną. Najlepszym rozwiązaniem będzie taki rodzaj sportu, który sprawia nam przyjemność. W przeciwnym bowiem razie, niezwykle ciężko będzie nam o regularność. Jakie rodzaje aktywności fizycznej są zaś godne polecenia? Na pewno warto zwrócić swoją uwagę na jogging, jak również na pływanie czy jogę. Jeśli uprawianie jakiegoś konkretnego sportu sprawia nam trudność, dobrym pomysłem mogą okazać się spacery. Będą one doskonałe, zwłaszcza na samym początku. Najważniejsze jest to, aby aktywność fizyczna była systematyczna. Sport trzeba uprawiać przynajmniej kilka razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. W przeciwnym razie, efekty nie będą tak trwałe i zadowalające, jakbyśmy chciały. Jeżeli chcemy, nie musimy uprawiać aktywności fizycznej w warunkach domowych. Równie dobrze możemy postawić na sport na siłowni. Uprawianie sportu na siłowni będzie najlepszym rozwiązaniem dla osób, którym ciężko zmotywować się do ćwiczeń w domu czy mieszkaniu.

A może napary ziołowe i herbata?

Okazuje się, że w walce o upragniony wygląd sylwetki, niezastąpione mogą okazać się napary. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, jakiego rodzaju napary nam służą, a których lepiej byłoby unikać. Sprzymierzeńcem osób zmagających się z nadwagą jest na pewno zielona herbata. Charakteryzuje się ona bowiem działaniem przyśpieszającym metabolizm. Nie sposób odmówić jej również właściwości detoksykujących. Ponadto, dzięki zielonej herbacie można poprawić swój nastrój. Eliminacja negatywnych emocji sprzyja zaś walce z nadprogramowymi kilogramami. Godnym polecenia naparem ziołowym jest ten z rumianku lekarskiego. Ponadto, warto byłoby sięgnąć także po napar z morwy. Morwa wspomaga bowiem walkę ze zbyt wysokim poziomem glukozy we krwi. Trzeba zaś przyznać, że zbyt wysoki poziom glukozy we krwi sprzyja nadwadze i otyłości. Na jakie napary trzeba zaś uważać? Na szczęście nie można wyróżnić żadnych konkretnych naparów ziołowych, których należałoby unikać. Ważny jest jednak umiar. Ponadto, niektóre zioła mogą wchodzić w interakcje z lekami, dlatego trzeba mieć to na uwadze.

Pielęgnacja także może pomóc

Wydawać by się mogło, że kosmetyki nie mogą mieć wpływu na naszą tkankę tłuszczową. Okazuje się jednak, że rzeczywistość jest nieco inna. Faktycznie, dzięki kosmetykom nie spalimy nadprogramowych kilogramów. Niemniej jednak, możemy ujędrnić skórę, dzięki czemu sylwetka będzie wyglądała na smuklejszą. Ważne jest więc to, aby dobrać odpowiedni balsam bądź masło do ciała. W drogeriach, zarówno stacjonarnych, jak i internetowych należy zwracać uwagę przede wszystkim na kosmetyki o działaniu napinającym, a nie jedynie nawilżającym i odżywczym. Wskazana będzie systematyczność. Kosmetyki ujędrniające należy stosować codziennie. Warto nakładać je zawsze na jak najstaranniej oczyszczoną skórę. Wówczas rezultaty będą najbardziej satysfakcjonujące. To, jak szybko pojawią się zadowalające nas rezultaty zależne jest również od wyjściowej kondycji naszej skóry.

Kiedy warto skorzystać z pomocy specjalisty?

Nie zawsze samodzielnie poradzimy sobie z walką o wymarzoną sylwetkę. Niestety, wiele okoliczności może nam to skutecznie utrudnić. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy ani motywacji do tego, aby rozpocząć przygodę ze zdrową dietą, skorzystajmy z pomocy fachowca. Może być nim na przykład dietetyk. Dietetyk opracuje dla nas najlepszą z możliwych diet i udzieli nam cennych wskazówek. Będzie nas również motywował do działania. Systematyczne wizyty u dietetyka pozwolą kontrolować proces zmiany naszej sylwetki. Okazuje się jednak, że dietetyk nie jest jedynym specjalistą, który może nam pomóc. Możemy również skorzystać ze wsparcia trenera personalnego. Dzięki trenerowi personalnemu możliwy będzie dobór ćwiczeń. Odpowiednio dobrana dieta i właściwy trening znacząco zwiększają nasze szanse na zmianę sylwetki na lepsze. Jeżeli nie wiemy, jak znaleźć dobrego dietetyka oraz trenera personalnego, zapoznajmy się z opiniami na temat poszczególnych specjalistów. Im więcej pozytywnych opinii, tym rzecz jasna lepiej. Unikajmy natomiast korzystania z usług osób, które posiadają mnóstwo negatywnych opinii.

Jak szybko pojawią się efekty?

Wiele osób pragnie, aby rezultaty walki o wymarzoną sylwetkę pojawiły się natychmiast po wdrożeniu zmian. Niestety, tak się na pewno nie stanie. To, jak szybko pojawią się satysfakcjonujące rezultaty zależne jest od wielu różnego rodzaju czynników. Przede wszystkim, wiele zależy od tego, jaki jest stan wyjściowy naszej sylwetki. Im więcej kilogramów mamy do zrzucenia, tym później pojawią się efekty. Podobnie jest z niedowagą. Im więcej musimy przytyć, tym więcej czasu nam to zajmie. Nie należy zapominać o tym, że będą zdarzały nam się trudniejsze momenty. Może okazać się, że najpierw stracimy zbędne kilogramy, a później przytyjemy. Wskazana jest zatem wyrozumiałość do samego siebie. Trzeba także pamiętać o tym, że najlepsze efekty pojawią się u osób, które równolegle zastosują dietę, jak i aktywność fizyczną. Samodzielnie stosowana dieta bądź aktywność nie przyniesie spektakularnych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.